Alla inlägg under augusti 2012

Av Pia Juntunen - 14 augusti 2012 22:57

Så var den semestern över..och till vissa delar känns det också som sommaren också tagit slut fast vad gör väl det när en förhoppningsvis skön höst väntar??

Sen senast så har jag börjat jobba igen men dessförinnan var hundarna och jag på semester, först en helgtripp till Mariestad/Otterbäcken där vi möttes upp av Kristin och Vimse, en kort roddtur senare med 2 personer, 4 hundar och en jäkla massa packning senare landade vi på "Ön". Vilket kalasställe och hjärtligt stort TACK till Kristin m familj som tog emot oss med öppna armar. Det var hur trevligt som helst och vi återkommer nästa sommar!! Och Vimse är en PUDDING..vilket huvud han har fått! Även slynglar måste växa upp, så är det bara.


Därefter så for Mondeon mot Öland! Och jag lyckades faktiskt köra över bron utan att få hjärtstillestånd..men visst, knogarna var bra vita efter den lilla färden. Där togs vi emot av bästa Kalle och Bettan, arbetskamrater men också goda vänner och där blev det en fin fortsättning på helgen med både grillat och god dricka. Hundarna och jag doppade oss också i havet..inte helt fel  . Så, ett slut på semestern med mycket skratt (bl.a egna versioner av 80-tals hits), kubbspel, lite shopping, promenader, god mat och dricka. Toppen helt enkelt!!!!


Naturligtvis så var jag tvungen att åka en liten omväg via Habo på hemvägen för att träffa brorsan och hans två barn, fick också träffa barnens härliga mamma som jag inte träffat på flera år.. Jättekul att ses igen och jag hoppas det inte dröjer alltför länge igen!


Hemresan ska vi inte tala om...måste varit ett av dom värsta regnovädren på länge och jag missade två möjliga avfarter då skyltarna inte syntes i regnet  . Möttes också upp hemma av katten..något/någon hade tagit sig en rejäl tugga på honom så det blev en tripp till veterinären och en jäkla massa stygn sydda. Nåja, han verkar hämta sig bra och det är huvudsaken.


Finns hur mycket som helst egentligen att nämna om semestern och sommaren, och en del som bör lämnas onämnt, men om jag förstått någonting så är det att man klarar bra mycket mer än man trodde var möjligt innan bara genom att borra ner huvudet, behålla lugnet (ha, trodde aldrig att det skulle vara möjligt för mig tidigare men det tar sig)och verkligen ta tag i saker. Är också otroligt tacksam för så goda vänner och fina valpköpare (som också ingår i förra gruppen i mångt och mycket) som jag har.


Vardagen är alltså här igen men det känns faktiskt bra..nästan semester att gå tillbaka till jobbet, ta tag i hundarnas träning och fortsätta med stugpillandet. Här ska tävlas i höst..frågan är bara med vem av dom två kandidaterna, i vilka grenar och när?? 4 veckor till DM, dags att anmäla och vem ska man starta? Lutar åt att Flo får äran..vi måste bara komma i lite mer form men det ska vi väl hinna med på 4 veckor?? Lydnaden känns iaf riktigt fin!

Annars så blir det också lite funkisarbete under hösten för klubbens regi..dags att återgälda den tiden jag missat på sistone.


Återkommer när det finns något mer intressant att berätta!!



Av Pia Juntunen - 2 augusti 2012 13:04

och bloggen tog abrupt semester  . Alla valpar har flyttat sen förra helgen och hittills är alla rapporter så bra som dom kan vara! Ett framåt gäng som gärna leker, kampar, myser och inte har några större problem att fara på lite "egna" äventyr..En del mer än andra och det har redan också varit en del tandagnisslan över envisa, bångstyriga, bråkiga, bitiga valpar...som också är alldeles alldeles underbara  . Precis som det ska vara!!!


Jag har försökt vila, sanera stugan, reparera densamma och aktiverat mina stora lite mer och därför fick bloggen ta lite time-out...jag var för trött helt enkelt för att orka prioritera den. Men, det är lite kvar av semestern och jag ska ta lite "riktig" sådan också..välbehövligt och inte minst välförtjänt!


Sedan sist så har också Ilo blivit röntgad med HD A och ED 0.. HURRAA!!!! Stort grattis Ole-Jan, Hilde och till mig själv inte minst. Har stora förhoppningar på Ilo längre fram gällande en ev valpkull och det är en helt underbar tik så där är det inte alls omöjligt att en liten päppling stannar på Tullarbacken också. Men det är inte aktuellt under nästa år utan lutar mer åt 2014. Smickrande är också att det redan är ett stort intresse för den kullen..så nu gäller det att börja kika lite mer på allvar på hanhundar..både gamla i gamet och ungdomar på väg upp. Nästa år blir det också en gemensam helg med MH för K-kullen och MT för I-kullen under sommaren. Mer om det längre fram!


Kennelträffråddandet ska jag ta tag i på allvar efter semestern..lutar åt slutet av september/början av oktober. Hoppas så många som möjligt kan och vill, har talat med en del av er redan men mer info om det kommer också lite längre fram  .


Ny hemsida är också på G..en sån enklare variant som jag kan sköta på egen hand. Teknik och jag är ständiga ovänner så hjälp med grunden får jag av Therese och Peter (som i dagarna har fullt upp med lillKenny  ).


Så, vi lever..men nu tar vi en liten paus igen med bloggandet..återkommer snart så ha det så jävla gött i sommarsolen!!


/Pia

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards