Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Höstkänslor

Av Pia Juntunen - 14 augusti 2012 22:57

Så var den semestern över..och till vissa delar känns det också som sommaren också tagit slut fast vad gör väl det när en förhoppningsvis skön höst väntar??

Sen senast så har jag börjat jobba igen men dessförinnan var hundarna och jag på semester, först en helgtripp till Mariestad/Otterbäcken där vi möttes upp av Kristin och Vimse, en kort roddtur senare med 2 personer, 4 hundar och en jäkla massa packning senare landade vi på "Ön". Vilket kalasställe och hjärtligt stort TACK till Kristin m familj som tog emot oss med öppna armar. Det var hur trevligt som helst och vi återkommer nästa sommar!! Och Vimse är en PUDDING..vilket huvud han har fått! Även slynglar måste växa upp, så är det bara.


Därefter så for Mondeon mot Öland! Och jag lyckades faktiskt köra över bron utan att få hjärtstillestånd..men visst, knogarna var bra vita efter den lilla färden. Där togs vi emot av bästa Kalle och Bettan, arbetskamrater men också goda vänner och där blev det en fin fortsättning på helgen med både grillat och god dricka. Hundarna och jag doppade oss också i havet..inte helt fel  . Så, ett slut på semestern med mycket skratt (bl.a egna versioner av 80-tals hits), kubbspel, lite shopping, promenader, god mat och dricka. Toppen helt enkelt!!!!


Naturligtvis så var jag tvungen att åka en liten omväg via Habo på hemvägen för att träffa brorsan och hans två barn, fick också träffa barnens härliga mamma som jag inte träffat på flera år.. Jättekul att ses igen och jag hoppas det inte dröjer alltför länge igen!


Hemresan ska vi inte tala om...måste varit ett av dom värsta regnovädren på länge och jag missade två möjliga avfarter då skyltarna inte syntes i regnet  . Möttes också upp hemma av katten..något/någon hade tagit sig en rejäl tugga på honom så det blev en tripp till veterinären och en jäkla massa stygn sydda. Nåja, han verkar hämta sig bra och det är huvudsaken.


Finns hur mycket som helst egentligen att nämna om semestern och sommaren, och en del som bör lämnas onämnt, men om jag förstått någonting så är det att man klarar bra mycket mer än man trodde var möjligt innan bara genom att borra ner huvudet, behålla lugnet (ha, trodde aldrig att det skulle vara möjligt för mig tidigare men det tar sig)och verkligen ta tag i saker. Är också otroligt tacksam för så goda vänner och fina valpköpare (som också ingår i förra gruppen i mångt och mycket) som jag har.


Vardagen är alltså här igen men det känns faktiskt bra..nästan semester att gå tillbaka till jobbet, ta tag i hundarnas träning och fortsätta med stugpillandet. Här ska tävlas i höst..frågan är bara med vem av dom två kandidaterna, i vilka grenar och när?? 4 veckor till DM, dags att anmäla och vem ska man starta? Lutar åt att Flo får äran..vi måste bara komma i lite mer form men det ska vi väl hinna med på 4 veckor?? Lydnaden känns iaf riktigt fin!

Annars så blir det också lite funkisarbete under hösten för klubbens regi..dags att återgälda den tiden jag missat på sistone.


Återkommer när det finns något mer intressant att berätta!!



 
 
Ingen bild

Kristin

15 augusti 2012 00:01

Pia ni är mer än välkomna nästa år oxå :-) får tacka för en jätte trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Juntunen - 11 november 2012 19:57

har varit i farten igen i helgen!! Uppflyttade till lkl sök med 268poäng!! GRATTIS Stefan!! Kör hårt!     Grattis Therese och Kenny till ytterligare en BIR-valp i Enköping idag!! GRATTIS!!!!      Grattis också till Sara och Toka till gk i läg...

Av Pia Juntunen - 16 oktober 2012 17:10

Grattis Stefan och Isak!! LP I i söndags  med 176,5 poäng!!!!   ...

Av Pia Juntunen - 7 oktober 2012 17:40

Ännu en tävlingshelg till ända och med största sannolikhet årets sista...om jag inte får för mig att ta tag i Flos lydnad  . Skönt iaf att veta att det finns möjligheter i vinter, inomhustävlingar påverkar ju inte henne öht. Nåja, igår var vi iväg ...

Av Pia Juntunen - 3 oktober 2012 11:42

dags för en liten uppdatering igen även om den är några dagar försenad! I fredags rullade vi mot Karlstad för att övernatta hos Nadine med Joppe innan det var tävlingsdags i Kil på lördagen. Och Joppe är en pärla! Go, glad, cool och otroligt mysig at...

Av Pia Juntunen - 18 september 2012 20:40

Till Carina och Loka (Tullarbackens Iller) till uppflytt ur appellklass rapport!!! Snabbaste hunden för dagen också och det är inte dåligt med tanke på att det var både flat och riesen med  . Så GRATTIS GRATTIS!! Ni är superduktiga!!     Vi försö...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards