Alla inlägg under september 2011

Av Pia Juntunen - 26 september 2011 20:47

Ja, det har hänt en hel del roligt sen senast! Hoppas jag kommer ihåg allt bara .


Vi har varit på MH och träffat och sett ett härligt gäng med kelpieungar! Ilo gjorde en strålande insats på banan, supertrevlig att se och hör och häpna...riktigt riktigt snygg också!! Stort TACK Ole-Jan för att du gjort ett så gott arbete med henne . Vi hoppas att hon framöver kommer att få en kull här på Tullarbackens, jag är bra sugen .

Samma dag gick Snibbens avkomma från kennel Deepeyes och vilket härligt GALET tempererat gäng!! Snygga hundar även där och det var så kul att få se så många av dom. Så GRATTIS till Ilo, Ikke, Balrog, Harly och Strider till gk MH med 1a på skotten!!     . SUPERBRA!

Snibbens son Emmet har också blivit röntgad med A-höfter!!! GRATTIS!!!

Irco har också blivit röntgad med HD B och ED 0!! GRATTIS BENTE!!!! Snart blir det också tävlingsdebut för ekipaget. Vi håller tummarna stenhårt!  

Puck (Tullarbackens Immick) röntgad idag så nu väntar vi med spänning på resultatet!


Så tävlingsmässigt då? Och det här är jag så GRYMT STOLT över... Therese och Majje blev igår uppflyttade till lägreklass spår!! GRATTIS!!! Duktiga ni är!!

Flo och jag tog ett CERT häromveckan i Arboga med 592 p..inte helt fel! I Enköping bröt vi efter lydnaden då hon var alldeles allan-brallan och nollade framåtsändande...satt på inkallningen m.m Lite överallt liksom . I Karlskoga var det stolpe-ut..men hon jobbade finfint! 559p och cp blev det där.. Men- viktigast av allt..attityden fanns där i alldeles lagom dos. Känns så jäkla fint! 


Övrigt..ja, Pippi är ute på prov hos min bror och hans sambo Linda. Dom stortrivs med varandra och Pippi får så mycket mer uppmärksamhet där än här hemma på torpet. Dom hittar på roligheter, går långa promenader, simmar, går på stan och tränar på tricks. Där har Pippi också fått en alldeles ny vän i Lindas kanin. Känslorna är tydligen också besvarade....  . Det känns hur bra som helst även om det inte var ett "lätt" beslut.


Vim lyckades bli halt igen dagarna innan MH så han får avvakta IGEN..Suck!


Förra veckan var jag också på utbildning så nu får jag visst köra truck också. Superkul kurs med trevligt sällskap..men uj vad jobbigt det var att försöka ta till sig teori igen  .


Sådärja..tror jag fick med i stort allt! Tror jag..


 På återseende!

/Pia 

Av Pia Juntunen - 6 september 2011 18:09

Tror att det snart är dags att strunta i bloggandet...orkar/hinner inte uppdatera alls som jag vill.

Vi har iaf lite glada nyheter och lite tråkiga saker att skriva om och då vill jag börja med att berätta att Tullarbackens Iq tyvärr visat sig ha en C-höft. Den andra är finfint A dock och med en så lätt grad "fel" så brukar det gå bra om man är kelpie. Så tråkigt dock för matte Helen och även mig. Ed 0 också vilket ju är kalas!


Roligare är att Snibben häromveckan blev uppflyttad till elitklass spår (med nöd och näppe). Kändes som om dagen var extremt motig med både det ena och det andra krånglet så uppflyttet kom som en mycket positiv överraskning!! Duktig chokladpojk som bara vill och vill göra rätt!! Mycket beröm för grym attityd i lydnaden!!


Flo och jag har gjort comeback i spåret efter över två års uppehåll...började på DM i Linde där vi skrapade ihop 557nånting med ett katastrof upptag och en pinne borta. Kändes ju lovande då lydnaden kändes kanonfin i ÖSREGN! Flo och jag gick nog båda och blundade på fria följet  .

Nåja, det väckte ju goda förhoppningar då vi kommit med på en hoper spårtävlingar..men icke! I Norrköping hade vi ett kalasupptag och fullt på spåret..glad i hågen traskar vi iväg till uppletet där hon börjar muppa. Pissar i rutan, springer över föremål osv. Två föremål hämtade hon efter mycket om och men och med en dubbel 5a i bagaget för den uppvisningen beslöt jag för att bryta resten av tävlingen. Hoppas vi kommer ur det här efterlöpet SNART!! Svårt att hänga med när hon pendlar i humöret..


Nåja, vi har fler tävlingar inplanerade så får vi hoppas det blir lite flyt i det hela snart igen.

Förövrigt arbetar jag dagtid för tillfället, utbildningar på jobbet och en massa annat som vanligt.. Börjar bli lite sliten efter sommarens intensiva tempo. Synd man visst "nyttjat" sin semester redan  .


Om ett par veckor är det dags för MH för Ilo och Vim tillsammans med nästan alla Snibbenbarn från Norge. Ska bli kalaskul men naturligtvis så kan jag inte vara med hela dagen..så blir det när man dubbel- och trippelbokar med allt annat också  . Röntgen i okt/nov satsar vi också på...måste hitta plats i kalendern bara.


Ett litet livstecken bara


  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards