Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Tiden går

Av Pia Juntunen - 2 augusti 2012 13:04

och bloggen tog abrupt semester  . Alla valpar har flyttat sen förra helgen och hittills är alla rapporter så bra som dom kan vara! Ett framåt gäng som gärna leker, kampar, myser och inte har några större problem att fara på lite "egna" äventyr..En del mer än andra och det har redan också varit en del tandagnisslan över envisa, bångstyriga, bråkiga, bitiga valpar...som också är alldeles alldeles underbara  . Precis som det ska vara!!!


Jag har försökt vila, sanera stugan, reparera densamma och aktiverat mina stora lite mer och därför fick bloggen ta lite time-out...jag var för trött helt enkelt för att orka prioritera den. Men, det är lite kvar av semestern och jag ska ta lite "riktig" sådan också..välbehövligt och inte minst välförtjänt!


Sedan sist så har också Ilo blivit röntgad med HD A och ED 0.. HURRAA!!!! Stort grattis Ole-Jan, Hilde och till mig själv inte minst. Har stora förhoppningar på Ilo längre fram gällande en ev valpkull och det är en helt underbar tik så där är det inte alls omöjligt att en liten päppling stannar på Tullarbacken också. Men det är inte aktuellt under nästa år utan lutar mer åt 2014. Smickrande är också att det redan är ett stort intresse för den kullen..så nu gäller det att börja kika lite mer på allvar på hanhundar..både gamla i gamet och ungdomar på väg upp. Nästa år blir det också en gemensam helg med MH för K-kullen och MT för I-kullen under sommaren. Mer om det längre fram!


Kennelträffråddandet ska jag ta tag i på allvar efter semestern..lutar åt slutet av september/början av oktober. Hoppas så många som möjligt kan och vill, har talat med en del av er redan men mer info om det kommer också lite längre fram  .


Ny hemsida är också på G..en sån enklare variant som jag kan sköta på egen hand. Teknik och jag är ständiga ovänner så hjälp med grunden får jag av Therese och Peter (som i dagarna har fullt upp med lillKenny  ).


Så, vi lever..men nu tar vi en liten paus igen med bloggandet..återkommer snart så ha det så jävla gött i sommarsolen!!


/Pia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Juntunen - 11 november 2012 19:57

har varit i farten igen i helgen!! Uppflyttade till lkl sök med 268poäng!! GRATTIS Stefan!! Kör hårt!     Grattis Therese och Kenny till ytterligare en BIR-valp i Enköping idag!! GRATTIS!!!!      Grattis också till Sara och Toka till gk i läg...

Av Pia Juntunen - 16 oktober 2012 17:10

Grattis Stefan och Isak!! LP I i söndags  med 176,5 poäng!!!!   ...

Av Pia Juntunen - 7 oktober 2012 17:40

Ännu en tävlingshelg till ända och med största sannolikhet årets sista...om jag inte får för mig att ta tag i Flos lydnad  . Skönt iaf att veta att det finns möjligheter i vinter, inomhustävlingar påverkar ju inte henne öht. Nåja, igår var vi iväg ...

Av Pia Juntunen - 3 oktober 2012 11:42

dags för en liten uppdatering igen även om den är några dagar försenad! I fredags rullade vi mot Karlstad för att övernatta hos Nadine med Joppe innan det var tävlingsdags i Kil på lördagen. Och Joppe är en pärla! Go, glad, cool och otroligt mysig at...

Av Pia Juntunen - 18 september 2012 20:40

Till Carina och Loka (Tullarbackens Iller) till uppflytt ur appellklass rapport!!! Snabbaste hunden för dagen också och det är inte dåligt med tanke på att det var både flat och riesen med  . Så GRATTIS GRATTIS!! Ni är superduktiga!!     Vi försö...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards