Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Nya tider och ny blogg men innehållet är i stort detsamma

Av Pia Juntunen - 8 maj 2011 21:08

Då har jag också fått ge upp gamla bloggen så vi får väl se hur jag trivs med den här nya  .

Våren är här med värmen och alla hundaktiviteter- träning, tävling och tester är i full gång..ja för alla andra känns det som eftersom vi inte har någon tävling inplanerad i dagsläget. Däremot närmar sig MH-datum för I-kullen med stormsteg, lägerplanering är också igång, MH för Snibbs avkomma planeras också, röntgen av både Ilo och Vim närmar sig också..och mitt i det så försöker jag jobba, planera och fixa med grejer inför avloppsbygget på stugan, träna och aktivera 5 hundar, planera övrig renovering av stugan och ja..finns säkert en massa jag glömt men bråda dagar är det. Sliten är ordet och jag känner mig hälften av tiden som   . Skitsamma för jag har också underbart härliga nyheter att berätta!


Först och främst stort GRATTIS till Jeanette och Talli (Snibbens fru) som idag fixade Korningen på finfina 481 poäng! Vi gillar brudar med fart under tassarna  .


Sen har Therese och Majje (T. Guinness) varit ute och debuterat i appellspår med gk resultat! Lite strul med spåret, nollad budföring, en Majje som på platsen reser sig och går undan när en mallehane utmanar honom (men som också ligger finfint när dom läggs om) och så en massa fina betyg på det räckte till gk med råge!! Nu väntar fler lydnads- och brukstävlingar för ekipaget och så STOLT jag är över er!!!!

   


Snart kommer det förhoppningsvis också ut info om Flos tilltänkta kavaljer..  


Nu väntar några dagar med hundträning, städ och förhoppningsvis lite avkoppling..


Mot nya mål!

  


Btw: Älskar smileys...gissa den ovanför?

 
 
Therese & Majje

Therese & Majje

8 maj 2011 21:41

Va kul att du har en ny blogg! =)

http://www.bushundarna.se

 
Helen Migeva

Helen Migeva

8 maj 2011 21:51

GRATTIS till Therse & Majje!! Bra kämpat!! Nästa gång tar ni det! :)))

http://www.migeva.se

 
Jeanette

Jeanette

9 maj 2011 13:31

Tusen takk :)
Ja jeg tror vi giller litt samme type hund vi to ;)

Blir spennende å se hvem hannhunden blir!!

ps: smileyene var snygge ;)

http://www.deepeyes.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Juntunen - 11 november 2012 19:57

har varit i farten igen i helgen!! Uppflyttade till lkl sök med 268poäng!! GRATTIS Stefan!! Kör hårt!     Grattis Therese och Kenny till ytterligare en BIR-valp i Enköping idag!! GRATTIS!!!!      Grattis också till Sara och Toka till gk i läg...

Av Pia Juntunen - 16 oktober 2012 17:10

Grattis Stefan och Isak!! LP I i söndags  med 176,5 poäng!!!!   ...

Av Pia Juntunen - 7 oktober 2012 17:40

Ännu en tävlingshelg till ända och med största sannolikhet årets sista...om jag inte får för mig att ta tag i Flos lydnad  . Skönt iaf att veta att det finns möjligheter i vinter, inomhustävlingar påverkar ju inte henne öht. Nåja, igår var vi iväg ...

Av Pia Juntunen - 3 oktober 2012 11:42

dags för en liten uppdatering igen även om den är några dagar försenad! I fredags rullade vi mot Karlstad för att övernatta hos Nadine med Joppe innan det var tävlingsdags i Kil på lördagen. Och Joppe är en pärla! Go, glad, cool och otroligt mysig at...

Av Pia Juntunen - 18 september 2012 20:40

Till Carina och Loka (Tullarbackens Iller) till uppflytt ur appellklass rapport!!! Snabbaste hunden för dagen också och det är inte dåligt med tanke på att det var både flat och riesen med  . Så GRATTIS GRATTIS!! Ni är superduktiga!!     Vi försö...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards